Categories: Borský Svätý Jur

Zmeny železničnej trate Ba-Kúty-Lanžhot

Pred dlhšou dobou sa objavila informácia, že ŽSR plánujú úpravu železničnej trate Ba-Kúty-Lanžhot, pričom železničné priecestia majú byť mimoúrovňové, alebo zrušené.

V pôvodnom návrhu ŽSR mali byť priecestia na poľných cestách v BSJ (Pesermlynská a na Štrnástku) zrušené. Svoje pripomienky mohli všetci obyvatelia podať na Obecnom úrade. Bol som zrejme jediný, kto tak urobil, pretože odvtedy ma nepravidelne Ministerstvo životného prostredia SR „oslovuje“ ako účastníka konania (jediného z obce popri Obecnom úrade) k danej téme. Ja som v svojej pripomienke protestoval proti zrušeniu týchto železničných priecestí – a to jednak preto, že by sa odrezal prístup k pozemkom v katastri obce za železnicou, čo by majiteľom a užívateľom pozemkov skomplikovalo ich využitie, ale tiež preto, že by odrezalo obyvateľom možnosť výletov k rieke Myjave. 

19.3. mi prišlo záverečné stanovisko Ministerstva ŽP. Zo 103 stranového elaborátu ponúkam to podstatné

ŽEL. PRIECESTIE č. 18 (pri žel. stanici Sekule)

Má byť vybudovaný nadjazd alebo podjazd, pričom ministerstvo odporúča nadjazd. Treba doriešiť krátku vzdialenosť od dialničného mosta, ako aj odbočenie k žel. stanici, k priľahlým pozemkom po oboch stranách železnice, ako aj otočisko autobusov.

ŽEL. PRIECESTIE č. 19 (Pesermlynská)

Má byť zrušené bez náhrady. Od priecestia č. 20 sa majú zrealizovať poľné a lesné cesty, ktoré zabezpečia prístup na pozemky za železnicou. Jestvujúca poľná cesta v súbehu s traťou, ktorá vedie cez podmáčané územie, sa má zabezpečiť, aby bola prejazdná i v nepriaznivom počasí jej zdvihnutím, zriadením priekop a vybudovaním priepustov.

ŽEL. PRIECESTIE č. 20 (na Štrnástku)

Má sa vybudovať nadjazd s pozdĺžnym sklonom max. 12%, dĺžky nájazdových rámp budú cca 130-160 metrov. Pred začiatkom a koncom rampy treba zriadiť výhybňu vozidiel, na nadjazde bude jednopruhová poľná cesta. Ministerstvo odporúča zvážiť vybudovanie cyklochodníka a chodníka pre peších. (Čo v preklade znamená, že to nebude, pretože sa určite bude šetriť, a tu sa jedná len o odporúčanie zvážiť, nie príkaz na realizáciu.)

Predpokladaný termín začatia výstavby: 2018

Predpokladaný termín ukončenia výstavby (začiatok prevádzky): 2020

Proti tomuto stanovisku ministerstva sa možno odvolať do 15 dní. (Verejnosť môže podať odvolanie, aj keď nebola účastníkom konania.)

Farnosť Borský sv. Jur – FB /  Mgr. Marian Vojtko

Author

Angelika Kmecová

Recent Posts

Magické Vianočné trhy v Skalici: Tradície ožívajú na námestí

Farmárske dobroty a remeselnícke poklady rozžiaria centrum mesta. Vianočné trhy v Skalici sa uskutočnia 29. novembra…

1 hodinu ago

Aktuálne: Zrážka troch vozidiel na D2 smerom na Záhorie

Dopravný servis Zelená vlna aktuálne informuje o zrážke troch vozidiel na diaľnici D2. Na D2…

14 hodín ago

Vianoce 2024: aktuálne trendy výzdoby a darčeky

Čas zázrakov je veľmi skoro. Ste pripravení na Vianoce 2024? Máte už vymyslenú originálnu výzdobu…

19 hodín ago

Pivovar Wywar z Holíča získal šesť ocenení v Slovenskom pohári remeselného piva

Pivovar Wywar, člen Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Záhorie a Kopanice, zaznamenal úspech na treťom…

20 hodín ago

TTSK: Zimna údržba ciest je v Trnavskom kraji pripravená

Zimná údržba ciest je personálne, technicky a materiálne zabezpečená a pripravená na nadchádzajúce obdobie zo…

21 hodín ago

Fifinova zastávka: S príbehom miestneho umelca v Skalici

"Rozhodli sme sa vytvoriť niečo výnimočné na mieste, kde kedysi stála stará, opotrebovaná zastávka pri…

22 hodín ago