Trnavský samosprávny kraj (TTSK) kladne vníma postoj Útvaru hodnoty za peniaze Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorý potvrdil potrebu vybudovania obchvatov Holíča a Senice.
NaZahori.sk sme informovali 6.3.2022: Od roku 2017 nedošlo k aktualizácii dokumentácií ani štúdie uskutočniteľnosti. Obchvat Holíča je v investičnom pláne ministerstva dopravy (MDV SR),“ uvádza Útvar hodnoty za peniaze. Ministerstvo financií SR na základe získaných informácií, odporúča nepokračovať bez aktualizácie štúdie uskutočniteľnosti v príprave projektov. Ministerstvo dopravy a výstavby SR obchvat Holíča do investičného plánu zaradilo, s výstavbou obchvatu Senice sa do roku 2028 nepočíta. Viac sa dočítate v článku TU
Kraj s ministrom dopravy a výstavby SR Andrejom Doležalom bude rokovať, aby bola výstavba obchvatu Senice zaradená medzi prioritne pripravované úseky v horizonte roka 2028. Bude tiež apelovať na to, aby Slovenská správa ciest čo najskôr aktualizovala štúdiu uskutočniteľnosti modernizácie 80 kilometrov ciest I/51 a I/61 v úseku od hranice s Českou republikou pri Holíči po obec Hrnčiarovce nad Parnou z roku 2017.
„Obchvat Senice je zaradený medzi prioritné úseky dopravnej infraštruktúry, a to na vysokom 30. mieste. Z novej analýzy Útvaru hodnoty za peniaze vyplýva, že má zmysel ho zaradiť aj do harmonogramu prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry. Pridal by sa tak k obchvatu Holíča, ktorý už je v investičnom pláne ministerstva dopravy v horizonte roka 2028. To potvrdzuje náš dlhodobý názor, že práve tieto projekty majú potenciál byť užitočné a spoločensky veľmi návratné. Získali sme tak silné argumenty na rokovania s ministerstvom a Slovenskou správou ciest pri každoročnej aktualizácii harmonogramov a využívaniu európskych zdrojov,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič.
Trnavský kraj presadzuje výstavbu spomenutých obchvatov najmä z dôvodu vysokej dopravnej intenzity. Podľa meraní z roku 2017 prejde po trase 6 až 12-tisíc vozidiel denne, pričom až pätinu tvorí nákladná doprava. Cesty I/51 a I/61 prechádzajú cez intravilány obcí a miest, čo predstavuje zníženie kvality života v podobe hlučnosti, prašnosti a v zníženej bezpečnosti.
„Vybudovanie všetkých siedmich navrhovaných úsekov od Holíča až po Trnavu vrátane všetkých zamýšľaných obchvatov a rozšírení ciest bude mať pre Trnavský kraj obrovský význam. Tieto cesty prvej triedy tvoria významnú dopravnú tepnu medzi Slovenskou a Českou republikou a denne ňou prechádzajú tisíce áut a kamiónov. Ich odklon z obcí a miest prispeje k zvýšeniu bezpečnosti a kvality života našich obyvateľov,“ dodal župan Viskupič, ktorý súčasne ocenil, že po rokoch sľubov začala Slovenská správa ciest s veľkoplošnými opravami cesty 1/51 na Záhorí, konkrétne v úseku medzi Radošovcami a Lopašovom, v Senici, v Jablonici a cez Bielu Horu.
Župa zároveň presadzuje aj ďalšie svoje priority v rozvoji dopravnej infraštruktúry. Ide napríklad o výstavbu ďalšieho mosta v meste Hlohovec alebo nového úseku medzi Galantou a Medveďovom. Tieto by mohli byť financované cestného fondu, ktorého vytvorenie ministerstvo dopravy prisľúbilo. Má slúžiť na financovanie investične náročných projektov.
Dokument „Hodnota za peniaze projektu I/51, I/61 Hranica SR/ČR – Holíč – Senica – Trnava – Hrnčiarovce nad Parnou“ je dostupný na https://www.mfsr.sk/files/archiv/10/hodnotenie_SSC_I51_CZ_TT_20220217.pdf.
Dopravný servis Zelená vlna aktuálne informuje o zrážke troch vozidiel na diaľnici D2. Na D2…
Čas zázrakov je veľmi skoro. Ste pripravení na Vianoce 2024? Máte už vymyslenú originálnu výzdobu…
Pivovar Wywar, člen Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Záhorie a Kopanice, zaznamenal úspech na treťom…
Zimná údržba ciest je personálne, technicky a materiálne zabezpečená a pripravená na nadchádzajúce obdobie zo…
"Rozhodli sme sa vytvoriť niečo výnimočné na mieste, kde kedysi stála stará, opotrebovaná zastávka pri…
Mesto Stupava, Sport Club Rudar a Základná škola v Stupave s radosťou oznamujú organizáciu nultého…