TTSK

TTSK: Terajšia zimná údržba v čom je špeciálna?

SÚC TTSK: Plánovanie zimnej údržby bolo tento rok odlišné, nakoľko mu predchádzala intenzívnejšia komunikácia a spolupráca so Slovenskou správou ciest (SSC).  Informuje o tom Správa a údržba ciest Trnavského samosprávneho kraja (SÚC TTSK).

Dôvodom bola v prvom rade nová zmluva na údržbu ciest I. triedy a prerokovanie Operačného plánu zimnej služby SSC IVSC Bratislava 2023/2024 pre Trnavský samosprávny kraj. 

Zmenený formát zmluvy

Výsledkom intenzívnej práce a  stretnutí je zmenený formát zmluvy a operačného plánu. Najvýraznejšia zmena sa týka údržby ciest v Bratislavskom samosprávnom kraji, ktorú už SÚC TTSK vykonávať nebude. Táto zmena prinesie v Trnavskom kraji menší rozsah prác pre SSC a zároveň navýšenie rozsahu prác SÚC na cestách TTSK.

Operačný plán 2023/24

„Pripravili sme Operačný plán zabezpečenia zimnej údržby ciest v správe a údržbe SÚC TTSK  na prelome rokov 2023/2024. V predchádzajúcich obdobiach sme spoločne nastavili a zefektívnili systém, ktorý nám pomáha hospodárne sa pripraviť na nadchádzajúce zimné obdobie. Tento systém má podobu tabuľky s názvom Požiadavky na nadchádzajúce zimné obdobie, ktorú dopĺňajú Majstri stredísk v spolupráci s Námestníkmi jednotlivých oblastí. Na základe zozbieraných informácií sme následne naplánovali zimné obdobie, v ktorom sú v súčasnosti najväčšou výzvou interné personálne kapacity. V spolupráci s personálnym oddelením hľadáme aj externé sily, ktoré pomôžu dosiahnuť optimálny stav personálnych kapacít pred zimou. V prípade, že sa nám tento cieľ nepodarí splniť, dôjde k úprave samotného operačného plánu. Pri nedostatku vodičov zimnej údržby na jednotlivých zmenách je možné pristúpiť k určeniu poradia dôležitosti okruhov v rámci stredísk. Ďalšou alternatívou je využitie vodičov, ktorých zdravotný stav neumožňuje prácu v noci, aby vykonávali údržbu len na denných zmenách,“ spresňuje Ján Palúch, odborný technický zamestnanec SÚC TTSK.

Vyššia efektivita práce

Pred začatím zimnej údržby mala SÚC TTSK k dispozícii cca. 5 000 ton soli, čo je o 1 700 ton viac ako v minulosti. Vyše 3 100 ton kameniva a viac než 120 000 litrov chemického roztoku. Cieľom je efektívne hospodáriť a cielene pracovať s materiálom tak, aby jeho použité množstvo bolo v súlade s aktuálne platnými predpismi, normami a operačným plánom. 

„Prechádzajúce zimné obdobie nám prinieslo vyššiu efektivitu práce, na ktorú chceme spoločne nadviazať a pokračovať v nastolených trendoch aj do budúcnosti. Veríme, že sa nám všetky stanovené a plánované ciele podarí splniť takým spôsobom, ktorý je racionálny, transparentný a hospodárny k našim cestám a životnému prostrediu,“ dopĺňa J. Palúch.

zdroj: SÚC TTSK

Author

Redakcia

Recent Posts

Aktuálne: Zrážka troch vozidiel na D2 smerom na Záhorie

Dopravný servis Zelená vlna aktuálne informuje o zrážke troch vozidiel na diaľnici D2. Na D2…

4 hodiny ago

Vianoce 2024: aktuálne trendy výzdoby a darčeky

Čas zázrakov je veľmi skoro. Ste pripravení na Vianoce 2024? Máte už vymyslenú originálnu výzdobu…

9 hodín ago

Pivovar Wywar z Holíča získal šesť ocenení v Slovenskom pohári remeselného piva

Pivovar Wywar, člen Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Záhorie a Kopanice, zaznamenal úspech na treťom…

10 hodín ago

TTSK: Zimna údržba ciest je v Trnavskom kraji pripravená

Zimná údržba ciest je personálne, technicky a materiálne zabezpečená a pripravená na nadchádzajúce obdobie zo…

11 hodín ago

Fifinova zastávka: S príbehom miestneho umelca v Skalici

"Rozhodli sme sa vytvoriť niečo výnimočné na mieste, kde kedysi stála stará, opotrebovaná zastávka pri…

12 hodín ago

Školský bežecký pohár: Šanca pre školy ukázať športového ducha

Mesto Stupava, Sport Club Rudar a Základná škola v Stupave s radosťou oznamujú organizáciu nultého…

13 hodín ago