SÚC TTSK: Plánovanie zimnej údržby bolo tento rok odlišné, nakoľko mu predchádzala intenzívnejšia komunikácia a spolupráca so Slovenskou správou ciest (SSC). Informuje o tom Správa a údržba ciest Trnavského samosprávneho kraja (SÚC TTSK).
Dôvodom bola v prvom rade nová zmluva na údržbu ciest I. triedy a prerokovanie Operačného plánu zimnej služby SSC IVSC Bratislava 2023/2024 pre Trnavský samosprávny kraj.
Výsledkom intenzívnej práce a stretnutí je zmenený formát zmluvy a operačného plánu. Najvýraznejšia zmena sa týka údržby ciest v Bratislavskom samosprávnom kraji, ktorú už SÚC TTSK vykonávať nebude. Táto zmena prinesie v Trnavskom kraji menší rozsah prác pre SSC a zároveň navýšenie rozsahu prác SÚC na cestách TTSK.
„Pripravili sme Operačný plán zabezpečenia zimnej údržby ciest v správe a údržbe SÚC TTSK na prelome rokov 2023/2024. V predchádzajúcich obdobiach sme spoločne nastavili a zefektívnili systém, ktorý nám pomáha hospodárne sa pripraviť na nadchádzajúce zimné obdobie. Tento systém má podobu tabuľky s názvom Požiadavky na nadchádzajúce zimné obdobie, ktorú dopĺňajú Majstri stredísk v spolupráci s Námestníkmi jednotlivých oblastí. Na základe zozbieraných informácií sme následne naplánovali zimné obdobie, v ktorom sú v súčasnosti najväčšou výzvou interné personálne kapacity. V spolupráci s personálnym oddelením hľadáme aj externé sily, ktoré pomôžu dosiahnuť optimálny stav personálnych kapacít pred zimou. V prípade, že sa nám tento cieľ nepodarí splniť, dôjde k úprave samotného operačného plánu. Pri nedostatku vodičov zimnej údržby na jednotlivých zmenách je možné pristúpiť k určeniu poradia dôležitosti okruhov v rámci stredísk. Ďalšou alternatívou je využitie vodičov, ktorých zdravotný stav neumožňuje prácu v noci, aby vykonávali údržbu len na denných zmenách,“ spresňuje Ján Palúch, odborný technický zamestnanec SÚC TTSK.
Pred začatím zimnej údržby mala SÚC TTSK k dispozícii cca. 5 000 ton soli, čo je o 1 700 ton viac ako v minulosti. Vyše 3 100 ton kameniva a viac než 120 000 litrov chemického roztoku. Cieľom je efektívne hospodáriť a cielene pracovať s materiálom tak, aby jeho použité množstvo bolo v súlade s aktuálne platnými predpismi, normami a operačným plánom.
„Prechádzajúce zimné obdobie nám prinieslo vyššiu efektivitu práce, na ktorú chceme spoločne nadviazať a pokračovať v nastolených trendoch aj do budúcnosti. Veríme, že sa nám všetky stanovené a plánované ciele podarí splniť takým spôsobom, ktorý je racionálny, transparentný a hospodárny k našim cestám a životnému prostrediu,“ dopĺňa J. Palúch.
zdroj: SÚC TTSK
Dopravný servis Zelená vlna aktuálne informuje o zrážke troch vozidiel na diaľnici D2. Na D2…
Čas zázrakov je veľmi skoro. Ste pripravení na Vianoce 2024? Máte už vymyslenú originálnu výzdobu…
Pivovar Wywar, člen Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Záhorie a Kopanice, zaznamenal úspech na treťom…
Zimná údržba ciest je personálne, technicky a materiálne zabezpečená a pripravená na nadchádzajúce obdobie zo…
"Rozhodli sme sa vytvoriť niečo výnimočné na mieste, kde kedysi stála stará, opotrebovaná zastávka pri…
Mesto Stupava, Sport Club Rudar a Základná škola v Stupave s radosťou oznamujú organizáciu nultého…