Categories: Senica

TTSK s ministrom dopravy rokoval o riešení dopravnej situácie, prioritou aj obchvaty Jablonice a Senice a cesta medzi Holíčom a Senicou

Predseda Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) Jozef Viskupič sa stretol s ministrom dopravy a výstavby SR Andrejom Doležalom vo veci komplexného riešenia dopravnej situácie.

V Hlohovci sa na rokovaní dňa 30. júna 2020 sa aj za účasti primátora Miroslava Kollára zhodli na potrebe výstavby obchvatu mesta, ktorého súčasťou bude aj nový most cez Váh. Ide však o finančne mimoriadne náročný projekt, ktorý mesto ani župa nezvládne financovať len z vlastných rozpočtov.

Témou rokovania bolo aj nastavenie udržateľného systému riešenia financovania správy, údržby, ale aj výstavby cestnej infraštruktúry. Prioritou by mala byť výstavba obchvatov malých obcí a miest. V prípade trnavskej župy ide o obchvaty Jablonice a Senice. Spomedzi ďalších prioritných investícií, ktoré by mal štát financovať, župan Viskupič pomenoval rekonštrukciu úsekov ciest medzi Holíčom a Senicou a medzi Medveďovom a Galantou.

 „Trnavská župa má v správe jediný cestný most v Hlohovci. Jeho diagnostika  ukázala, že je v havarijnom technickom stave. Už minulý rok sme preto boli nútení vylúčiť z neho nákladnú dopravu a pripravujeme jeho rekonštrukciu. Z hľadiska komplexného riešenia dopravy v meste je však najvhodnejšou alternatívou výstavba nového obchvatu. Práve o spolufinancovaní takejto obrovskej investície sme aj za účasti primátora Kollára rokovali s ministrom dopravy. Nateraz môžem konštatovať, že štát sa nezbavuje zodpovednosti, čo považujem za pozitívnu správu. Dohodli sme sa na vypracovaní unikátneho nástroja na rýchle a efektívne financovanie takýchto náročných stavieb. Preto by v ňom mali byť prepojené zdroje Európskej únie, štátu, krajov a miest. Jeho pilotným projektom sa stane riešenie dopravnej situácie v Hlohovci, ktoré je našou – a už aj štátnou – top prioritou v trnavskom kraji, preto pokračujeme v jej trasovaní a projektovaní,“  informoval predseda TTSK.

Intenzita dopravy na súčasnom moste sa pred vylúčením nákladnej dopravy pohybovala v čase medzi 7. a 18. hodinou od 1400 až po 1900 vozidiel za hodinu. K úplnému vylúčeniu nákladnej dopravy z mosta došlo, aby sa predišlo jeho ďalšiemu poškodzovaniu, ako aj z dôvodu zvýšenia bezpečnosti účastníkov cestnej premávky. Župa most plánuje nielen zrekonštruovať, aby bol technicky v dobrom stave, ale pri projektovaní sme sa rozhodla rozšíriť mostné teleso o nové, plnohodnotné chodníky pre chodcov a cyklistov na oboch stranách vozovky. Plánuje na to použiť aj prostriedky z eurofondov.

Author

Tlačová správa

Recent Posts

Vianoce v múzeu: Cesta od klasu po chlieb

Vianoce, obdobie tradícií a rodinných stretnutí, ponúkajú nekonečné možnosti na spoznávanie kultúrneho dedičstva. Ak hľadáte…

3 hodiny ago

Predpoveď počasia na víkend: Záhorie a Kopanice očakávajú zmenu

Blížiaci sa víkend prinesie na Záhorie a Kopanice rozmanité počasie. Kým sobota bude prevažne jasná,…

16 hodín ago

Zimnú údržbu zabezpečuje v Senici mesto, župa a Slovenská správa ciest

Obdobie zimnej údržby ciest má mesto Senica v operačnom pláne zadefinované od 15. novembra do…

19 hodín ago

Vianočné Malacky 2024: Podmaňujúca atmosféra adventného času

Malacky sa počas adventu premenia na miesto plné radosti, tradícií a hudby. Vianočné Malacky 2024…

22 hodín ago

Dotácia na zateplenie, opravu i fotovoltiku pre škôlku v Senici

Mesto Senica získalo finančný príspevok z Environmentálneho fondu na obnovu budovy Materskej školy na Robotníckej…

22 hodín ago

Predpoveď počasia na dnes: Záhorie a Kopanice pod závojom oblačnosti

Ak sa dnes pohybujete v regióne Záhoria a Kopaníc, pripravte sa na chladný deň s…

24 hodín ago