Trnavský samosprávny kraj (TTSK) dokončil prvý úsek Moravskej cyklomagistrály v dĺžke 6,1 kilometra na jeho území. Spája Baťov kanál v Skalici a Malú vodnú elektráreň na rieke Morava v katastri mesta Holíč.
NaZahori.sk o tom informovala Natália Petkáčová, riaditeľka Odboru komunikácie TTSK.
Stavebné práce boli realizované v celkovom objeme vyše jedného milióna eur. „Vybudovaním nového, viac ako 6-kilometrového úseku Moravskej cyklomagistrály, sme jednoznačne zvýšili atraktivitu územia okolo Skalice a Holíča. Vytvorili sme ďalšiu možnosť aktívneho trávenia voľného času na Záhorí, aj opačnom brehu rieky Morava. Okrem toho sme pred odovzdaním ďalšieho úseku v rakúsko-slovenskom pohraničí, pričom s prácami na ďalších dvoch úsekoch v celkovej dĺžke 10,9 kilometra, tentokrát v blízkosti slovensko-rakúskych hraníc, sme výrazne pokročili. Nekončíme a naďalej pokračujeme na rozvoji cestovného ruchu, a to aj vďaka spolupráci s partnerskými regiónmi v Českej republike a Rakúsku,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič.
Výstavbu 6,1-kilometrového úseku realizovala od marca spoločnosť Eurovia SK, a. s., ktorá uspela vo verejnom obstarávaní so sumou takmer milión eur s DPH. Nová cyklotrasa vedie po korune ľavostrannej ochrannej hrádze rieky Morava a je vybavená aj mobilným zariadením na sčítanie cyklistov. Úsek disponuje zvislým i vodorovným dopravným značením. Zároveň boli osadené cyklozávory, ktoré zabraňujú prejazd nepovoleným vozidlám.
Župa realizovala výstavbu cyklotrasy formou spolufinancovania z eurofondov v rámci Programu spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Česká republika. Výška schváleného nenávratného finančného príspevku z Európskeho fondu regionálneho rozvoja na celý cezhraničný projekt Podpora budovania bezpečnej infraštruktúry pre cyklistov a jej propagácia v rámci cezhraničnej spolupráce Juhomoravského kraja (JMK) a TTSK je takmer 1,4 milióna eur.
V najbližšom čase bude do užívania odovzdaný úsek Moravskej cyklomagistrály v dĺžke 6,3 kilometra, a to od hraničného priechodu Brodské – Lanžhot po križovanie cez rieku Myjava. Na tento úsek priamo nadväzuje ďalšia, aktuálne rozostavaná cyklotrasa až po ochrannú hrádzu rieky Morava pri obci Moravský Svätý Ján v dĺžke 4,6 kilometra. Výstavba týchto dvoch úsekov v celkovej dĺžke 10,9 kilometra je súčasťou projektu Clean Mobility, ktorý je realizovaný v rámci programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko.
Dlhodobou snahou kraja je zatraktívniť kultúrne a prírodné dedičstvo na Záhorí, predovšetkým v slovensko-rakúskom a slovensko-českom pohraničí. V roku 2019 župa zrealizovala výstavbu lávky pre peších a cyklistov, ktorá prepája archeoparky v slovenských Kopčanoch a českých Mikulčiciach. Vo fáze projektovej prípravy je aktuálne úsek Moravskej cyklomagistrály od Adamovských jazier v blízkosti mesta Gbely po Lávku Veľkej Moravy, pričom ju plánuje financovať z eurofondov v rámci nového programového obdobia.
Čas zázrakov je veľmi skoro. Ste pripravení na Vianoce 2024? Máte už vymyslenú originálnu výzdobu…
Pivovar Wywar, člen Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Záhorie a Kopanice, zaznamenal úspech na treťom…
Zimná údržba ciest je personálne, technicky a materiálne zabezpečená a pripravená na nadchádzajúce obdobie zo…
"Rozhodli sme sa vytvoriť niečo výnimočné na mieste, kde kedysi stála stará, opotrebovaná zastávka pri…
Mesto Stupava, Sport Club Rudar a Základná škola v Stupave s radosťou oznamujú organizáciu nultého…
Každodenná klasika ráno na cestách zo Záhoria do hlavného mesta, nehoda a kolóny nie len…
View Comments
Pekne, pekne … avsak oznacenie “cyklozavory” znie velmi ironicky. Neznamy dizajnersky genius ich sice navrhol s trnmi zabranujucimi ich obidenie cyklistami, cim ich donutil k prejazdu cez prechodky, ktore vsak su tak vysoke, ze hrozi poskodenie taniera, resp. motora. Takze, mily cyklista, ak chces prejst, potom “z hrusky dole!”