Rezort cestovného ruchu a športu očakáva, že sa počas tohtoročnej letnej turistickej sezóny podarí prvýkrát od skončenia pandémie dostať na rekordné čísla návštevnosti z roku 2019. Pomôcť rozvoju cestovného ruchu má aj Fond na podporu cestovného ruchu, ktorý má vzniknúť a fungovať už od budúceho roka.
Pomôcť tomu má aktívna marketingová kampaň na kľúčových trhoch aj lepšia koordinácia s krajskými a oblastnými organizáciami cestovného ruchu. A takisto so zástupcami stavovských organizácií, Asociáciou cestovných kancelárií, či Zväzom cestovného ruchu, tvrdí Marek Harbuľák, štátny tajomník Ministerstva cestovného ruchu a športu SR(MŠaCR SR).
Rekordnú turistickú sezónu sme zaznamenali naposledy pred pandémiou v roku 2019. Vtedy Slovensko navštívilo 6,4 milióna turistov, počet prenocovaní dosiahol 17,7 mil. „Letná turistická sezóna je najdôležitejším obdobím pre všetky regióny na Slovensku. Tretina domácich návštevníkov a takmer polovica cudzincov navštívi niektorý z regiónov Slovenska práve počas leta“, vysvetlil Marek Harbuľák, štátny tajomník ministerstva cestovného ruchu a športu.
Slovakia Travel, ktorá patrí pod rezort cestovného ruchu a športu v máji spustila letnú komunikačnú kampaň na zdrojových trhoch. Ide o Česko, Poľsko, Nemecko a Maďarsko, odkiaľ na Slovensko prichádza najväčší podiel turistov. Zároveň aktívne komunikuje aj v severských krajinách. Najmä Švédsku a Fínsku, kde eviduje väčší záujem o spoznávanie Slovenska.
„Pre rozvíjanie potenciálu cestovného ruchu je potrebné výrazne reštartovať a podporiť systém destinačného manažmentu. Kľúčovú úlohu tu zohrávajú oblastné a krajské organizácie cestovného ruchu. Tie okrem toho, že vytvárajú produkty, sieťujú podnikateľov a samosprávy a propagujú danú destináciu. Procesy súvisiace s poskytovaním dotácie sme tento rok zefektívnili tak, že dotáciu na propagáciu a iné činnosti dostanú tieto organizácie skôr“, dodal Marek Harbuľák.
Naša krajina ponúka množstvo zážitkov a prekvapení. To potvrdzuje aj fakt, že na našom území sa nachádza až 15 000 kilometrov značených turistických chodníkov, 180 stredovekých hradov, 9 národných parkov, či takmer 2 000 termálnych a minerálnych vôd.
„Slovensko je unikátna krajina, ktorá má čo ponúknuť domácim aj zahraničným turistom. Našim cieľom je aktívne propagovať Slovensko, zlepšovať podmienky pre podnikateľov v cestovnom ruchu, a robiť maximum preto, aby sme dostali viac turistov a zdrojov do regiónov naprieč Slovenskom,“ uzavrel Tomáš Ondrčka, generálny riaditeľ sekcie destinačného manažmentu z ministerstva cestovného ruchu a športu.
Dopravný servis Zelená vlna aktuálne informuje o zrážke troch vozidiel na diaľnici D2. Na D2…
Čas zázrakov je veľmi skoro. Ste pripravení na Vianoce 2024? Máte už vymyslenú originálnu výzdobu…
Pivovar Wywar, člen Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Záhorie a Kopanice, zaznamenal úspech na treťom…
Zimná údržba ciest je personálne, technicky a materiálne zabezpečená a pripravená na nadchádzajúce obdobie zo…
"Rozhodli sme sa vytvoriť niečo výnimočné na mieste, kde kedysi stála stará, opotrebovaná zastávka pri…
Mesto Stupava, Sport Club Rudar a Základná škola v Stupave s radosťou oznamujú organizáciu nultého…