Na základe rokovania krízového štábu a záverov porady s predstaviteľmi organizácií v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta v záujme preventívnej ochrany obyvateľstva prikazujem s okamžitou platnosťou začali v meste Myjava platiť viaceré opatrenia na zníženie rizika šírenia nového koronavírusu. Primátor mesta Pavel Halabrín po zasadnutí vydal Ôsmy príkazný list primátora:
1. Štatutárnym orgánom mestom zriadených organizácií zabezpečenie a rešpektovanie nasledovných preventívnych opatrení:
– uzavretie všetkých kultúrnych, športových a voľnočasových zariadení pre verejnosť a zakazujú sa akékoľvek podujatia a súťaže.
– zrušiť všetky kurzy, výlety, exkurzie, či výmenné pobyty pripravované na toto obdobie
– zamestnanci týchto zariadení budú počas uzávery čerpať pracovné voľno s náhradou mzdy z dôvodu prekážky na strane zamestnávateľa. Spôsob a organizáciu si počas uzávery určia riaditelia organizácií.
2. Zodpovedným pracovníkom mestskej turistickej ubytovne na Trokanovej ulici, slobodárok na Trokanovej ulici a Zariadenia sociálnych služieb Nezábudka:
– obmedzenie vstupu neubytovaných občanov. Zamedzenie zhromažďovania sa ubytovaných nájomníkov, či klientov v zariadeniach, zakazuje sa organizovať akékoľvek schôdze, porady, oslavy a stretnutia
– zabezpečiť trvalé vykonávanie dezinfekčných a hygienických opatrení v zariadeniach počas dňa a zvýšiť opatrenia na osobnú hygienu a ochranu ubytovaných zakúpením potrebných čistiacich a dezinfekčných prostriedkov
– pripraviť krízovú variantu prevádzky zariadení v prípade prechodu do karantény, či uzavretia zariadenia s potrebným personálnym, technickým a organizačným zabezpečením
– v ZOS Nezábudka zabezpečiť:
– terénnu opatrovateľskú službu v odôvodnených prípadoch s dôrazom na ochranu opatrovateliek i opatrovaných
– pri prijímaní nového klienta zabezpečiť 14-dňovú izoláciu novoprijatého klienta v osobitnej bunke za sprísnených hygienických podmienok
3. Konateľom Správy majetku mesta Myjava s.r.o. zabezpečiť:
– pravidelnú dôkladnú dezinfekciu a hygienickú očistu mestských WC, autobusových zástavok, odpadových košov, lavičiek, detských ihrísk a priestorov Domu smútku
– pri konaní pohrebných obradov upozorniť zúčastnených na potrebu preventívnych opatrení zníženia rizika možného prenosu vírusového ochorenia
– organizovanie pohrebných obradov bez využívanie miestnosti na kondolovanie
– vyvesenie smútočného parte až v deň pohrebu
– zamedzeniu prístupu obyvateľov na pohrebný obrad bez použitia ochranného rúška
4. Náčelníkovi Mestskej polície
– pri svojej kontrolnej činnosti upozorňovať obyvateľov na riziko pri vytváraní skupín zhromažďovaní sa a pod.
5. Pracovníkom Mestského úradu:
– dôkladne dbať na osobnú hygienu a ochranné opatrenia, vyhýbať sa osobnému kontaktu
– zvážiť účasť, či organizáciu rôznych konaní a možnosť ich realizácie iným spôsobom
– zakazujem akékoľvek služobné cesty, porady, školenia, semináre s výnimkou riešenia vzniknutej situácie
– prevádzkovým pracovníkom zabezpečiť pravidelnú a systematickú dezinfekciu kľučiek, vodovodných batérií, zábradlí a všetkých technických zariadení, s ktorými prichádza do kontaktu verejnosť
6. Prevádzkovateľom reštauračných, pohostinských zariadení a barov sa odporúča:
zvážiť skrátenie prevádzkových hodín do 21.00 hod., obmedzenie organizovania posedení a osláv a žiadam ich o zvýšené a dôkladné dezinfekčné a hygienické opatrenia v ich zariadeniach.
7. Prevádzkovateľov služieb hromadnej dopravy osôb žiadam:
o dôkladné opatrenia na dezinfekciu a hygienu prostriedkov hromadnej dopravy a poučenie vodičov o zásadách na zníženie rizika prenosu vírusu.
8. Predstaviteľov všetkých spoločenských, stavovských, sociálnych či záujmových organizácií v meste žiadam
neorganizovať žiadne porady, zasadnutia schôdze, oslavy ani iné podujatia ich členov a žiadne exkurzie, výlety či zájazdy mimo nášho regiónu. Zároveň ich upozorňujem, že mesto im neposkytne žiadne priestory na tieto podujatia. Uzavretý bude i Klub dôchodcov a Materské centrum Pampúšik.
9. Predstaviteľov cirkví žiadam
o vykonávanie ich úloh a činností tak, aby sa čo najviac minimalizovala možnosť šírenia vírusu pri organizovaní cirkevných podujatí a úkonov.
10. Podnikateľov a predstaviteľov podnikateľských subjektov žiadam
o prijatie opatrení pri organizácii výroby, rokovaní, expedovaní tovaru či cestovaní zamestnancov na minimalizáciu rizika šírenia koronavírusu. Riaditeľov ubytovacích zariadení žiadam o preverovanie predchádzajúcich pobytov záujemcov o ubytovanie.
Všetky tieto opatrenia platia predbežne do 3. augusta 2020 a žiadam všetkých o ich dôsledné rešpektovanie.
Pri potrebe získania informácií, vybavenia si úradných záležitostí alebo ak sa chcete poradiť, minimalizujte návštevy úradov a ak sa dá, riešte tieto veci telefonicky alebo internetom. Vaša požiadavka bude posunutá kompetentnému pracovníkovi a odpoveď ostanete.
E-mailové adresy a tel. čísla:
Sekretariát primátora: sekretariat1@myjava.sk; 034/6907210
Mestská polícia + dispečing: msp@myjava.sk ; 034/6907111, 159
Správa majetku mesta Myjava spol. s r.o.: Kostelny.rastislav@mail.t-com.sk, 034/6907307, 034/6907309
V Myjave dňa 27. júla 2020
Pavel Halabrín
primátor mesta