Už dva roky sú Malacky súčasťou portálu Odkazu pre starostu. Obyvateľom nie je im jedno, ako mesto vyzerá.
Od začiatku februára 2016, keď sa Malacky pripojili k projektu, prišlo vyše 700 podnetov. 548 z nich je vyriešených.
Podnet upozorňujúci na nedostatky vo verejnom priestore môže poslať každý obyvateľ mesta. Treba k nemu pripojiť názov, stručný opis, adresu a fotografiu. Neprípustné sú vulgarizmy a osobné útoky voči konkrétnym ľuďom. Za vyriešenie podnetu je vždy zodpovedný konkrétny pracovník mestského úradu alebo mestská spoločnosť Tekos, pričom odpoveď obyvateľovi je zverejnená. Na rýchlosť odozvy a spôsob komunikácie v rámci Odkazu pre starostu od začiatku tohto roka osobne dozerá priamo primátor mesta.
Najviac pripomienok je z týchto oblastí
• cesty a chodníky (výtlky, schody, bariéry, obrubníky),
• zeleň a životné prostredie (čierne skládky, zvieratá),
• dopravné značenie (prechody pre chodcov, semafory),
• mestský mobiliár (koše, detské ihriská, lavičky),
• parkovanie,
• verejné služby (kanalizácia, osvetlenie, školy, MHD),
• verejný poriadok.
Jedinou oblasťou Odkazu pre starostu, v ktorej samospráva nedokáže operatívne reagovať, je parkovanie. Ak obyvateľ pošle upozornenie na zle zaparkované auto, podnet najskôr príde do schránky administrátorovi Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť (neziskovej organizácie, ktorá prevádzkuje portál Odkaz pre starostu) a ten ho po posúdení pošle samospráve. Môže to však určitý čas trvať. Ak teda ktokoľvek zbadá zle zaparkované vozidlo, odporúčame priamo kontaktovať mestskú políciu na čísle 159.
Časť konkrétnych podnetov za február 2018
• chýbajúce osvetlenie pri bytovkách na Štúrovej (vyriešené),
• ničenie zelene na Bernolákovej (vyriešené),
• znečistené okolie po rekonštrukcii OD Jednota – Juh (v riešení),
• túlavé mačky na Juhu (v riešení),
• stojaca voda na chodníku pri stanici (v riešení),
• prepadávajúca sa zemina pri krajnici Cesty mládeže (v riešení),
• poškodená informačná tabuľa pri vjazde do mesta (v riešení).