Mimoriadne silná víchrica v sile až 120km/hodinu, ktorá sa poslednú októbrovú nedeľu prehnala celým Slovenskom, zanechala vyšší účet, ako poisťovne pôvodne predpokladali.
Do 48 hodín po ničivom živle nahlásili klienti najväčšej poisťovni na trhu spolu 384 škôd vo výške 300-tisíc eur. Odvtedy hlásenia neustále pribúdali a 9 dní od ničivej udalosti eviduje Allianz – Slovenská poisťovňa aktuálne až 876 škôd v sume 790-tisíc eur.
Až tri štvrtiny poistných udalostí (653) pritom tvoria škody na majetku občanov. Najčastejšie ide o strhnuté strechy, zrolované plechy, popadaná strešná krytina, poškodené fasády a izolácie domov, ale aj vozidlá poškodené spadnutými stromami a konármi. Zvyšnú tretinu tvoria škody na priemyselných budovách a inom majetku podnikateľov.
Najviac škôd klienti nahlásili z okresov Senica, Skalica, Trnava, Trenčín, Žilina, Nitra, Nové Zámky a Levice. „V okrese Senica víchrica zničila strechu bytovky, škoda je tu odhadovaná na približne 30-tisíc eur,“ informovala hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová.
Ihneď po online, telefonickom alebo osobnom nahlásení škody klientom, sa poisťovňa snaží čo najskôr zistiť rozsah poškodenia a vyčísliť výšku škody. Po predložení všetkých dokladov o opravách, poisťovňa vyplatí klientovi poistné plnenie.
„Odporúčame klientom, aby všetky doklady, bločky a faktúry o oprave po vzniknutej poistnej udalosti predložili poisťovni čo najskôr, aby sme im mohli poistné plnenie vyplatiť v čo najkratšom čase,“ radí L. Muthová. V prípade, že si klient vzniknutú poistnú udalosť opraví svojpomocne, poisťovňu požiada o výpočet poistného plnenia na základe poistných cenníkov, tzv. plnenie rozpočtom.